• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Stort lån från Nordax?

backtobasics

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
4 Maj 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Jag får titt som tätt reklam från Nordax och funderar på om jag ska göra ett försök att konsolidera en del lån via dem, vad är era erfarenheter?

De erbjuder på papperet ränta ner mot 3-4%, hur lätt är det att få det? Jag har just nu en UC på 0,8 och väntar in ett par FF som försvinner i nästa vecka, efter det har jag 2 FF kvar. Jag har gjort mig av med några mindre krediter också så jag hoppas på att marsuppdateringen kan sänka UC nån tiondel till.

Jag har ca 1,2 miljoner i blanco, tanken skulle då vara att ta Nordax på 600k och lösa mina dyraste blancolån för att få ned månadskostnaden en del. Är det värt ett försök?

Finns Nordax med hos någon av låneförmedlarna och är det ett bättre alternativ än att söka direkt hos Nordax?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 544
Mottagna reaktioner
1 091
Poäng
867
Jag får titt som tätt reklam från Nordax och funderar på om jag ska göra ett försök att konsolidera en del lån via dem, vad är era erfarenheter?

De erbjuder på papperet ränta ner mot 3-4%, hur lätt är det att få det? Jag har just nu en UC på 0,8 och väntar in ett par FF som försvinner i nästa vecka, efter det har jag 2 FF kvar. Jag har gjort mig av med några mindre krediter också så jag hoppas på att marsuppdateringen kan sänka UC nån tiondel till.

Jag har ca 1,2 miljoner i blanco, tanken skulle då vara att ta Nordax på 600k och lösa mina dyraste blancolån för att få ned månadskostnaden en del. Är det värt ett försök?

Finns Nordax med hos någon av låneförmedlarna och är det ett bättre alternativ än att söka direkt hos Nordax?
Beror nog på vad du har för inkomst också, men finns inte Nordax med hos ex Lendo?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 633
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Nordax tar även bisnode också, vilket är värt att ha i åtanken
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 823
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Jag får titt som tätt reklam från Nordax och funderar på om jag ska göra ett försök att konsolidera en del lån via dem, vad är era erfarenheter?

De erbjuder på papperet ränta ner mot 3-4%, hur lätt är det att få det? Jag har just nu en UC på 0,8 och väntar in ett par FF som försvinner i nästa vecka, efter det har jag 2 FF kvar. Jag har gjort mig av med några mindre krediter också så jag hoppas på att marsuppdateringen kan sänka UC nån tiondel till.

Jag har ca 1,2 miljoner i blanco, tanken skulle då vara att ta Nordax på 600k och lösa mina dyraste blancolån för att få ned månadskostnaden en del. Är det värt ett försök?

Finns Nordax med hos någon av låneförmedlarna och är det ett bättre alternativ än att söka direkt hos Nordax?
4.9% enligt hemsidan..
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag har ränta 12,90 % hos Nordax. 200.000 kr i lån. Har rört sig en millimeter typ på 6 månader.
Men ska förhandla till sommaren , hoppas kommer ner lite.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 292
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag får titt som tätt reklam från Nordax och funderar på om jag ska göra ett försök att konsolidera en del lån via dem, vad är era erfarenheter?

De erbjuder på papperet ränta ner mot 3-4%, hur lätt är det att få det? Jag har just nu en UC på 0,8 och väntar in ett par FF som försvinner i nästa vecka, efter det har jag 2 FF kvar. Jag har gjort mig av med några mindre krediter också så jag hoppas på att marsuppdateringen kan sänka UC nån tiondel till.

Jag har ca 1,2 miljoner i blanco, tanken skulle då vara att ta Nordax på 600k och lösa mina dyraste blancolån för att få ned månadskostnaden en del. Är det värt ett försök?

Finns Nordax med hos någon av låneförmedlarna och är det ett bättre alternativ än att söka direkt hos Nordax?
Beviljat beror nog på
1. Din inkomst?
2. Vilka typ av FF du har bisnode

har dock aldrig hört någon som fått 600k av nordax
 

backtobasics

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
4 Maj 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Jag slarvade lite i min trådstart, 4,90% är mycket riktigt lägsta räntan, 6% är räntan som är förinställd i deras kalkylverktyg.

Jag har 8 i kreditscore hos Bisnode, jag har fått för mig att det egentligen bara är 10, möjligen 9 som är att betrakta som bra där, stämmer det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp